Innovatie is een breed begrip. Het is niet voor iedereen meteen duidelijk wat ermee bedoeld wordt. Anderen denken misschien dat het altijd baanbrekend moet zijn. En dat innovatie pure magie is. Daarom willen de mensen bij HIL graag duidelijk maken wat ze doen, hoe ze dat doen en mensen laagdrempelig uitnodigen om mee te denken. Daarnaast willen ze dat hun teksten aansluiten bij hun werkwijze: scherp en tot de kern.
De samenwerking begon met een schrijftraining. Hoe kunnen teksten de identiteit van HIL weerspiegelen? Dat gaat veel verder dan duidelijke taal en korte zinnen. Dat leidde tot een bredere communicatievraag: hoe stralen we uit wie we zijn? En hoe pakken we dat aan, bijvoorbeeld in al onze uitingen? Daarom:
Teksten passen beter bij de afdeling. Scherp, tot de kern, soms verrassend. Daarnaast zit er meer lijn in de communicatie. De mensen weten wat de stip op de horizon is, hebben de (communicatie)taken verdeeld én hebben meer lol in het schrijven.
Specs van de training