De mensen van QA hebben verstand van zaken. Ze denken bijvoorbeeld mee over de omslag naar een digitale organisatie. Denk aan de inzet van AI, een strategische visie of analyse van alle processen. IT is echter niet voor iedereen glashelder. Daarnaast werken ze soms in grote, politieke organisaties waarin woorden op een weegschaal liggen. Hoe kun je overtuigende teksten schrijven, met aandacht voor de doelgroep en de context? En wat zijn de eisen aan een goed bericht, mail, advies of rapport?
In de schrijftraining besteden we aandacht aan tal van teksten: van nieuwsberichten tot e-mails, van adviezen tot rapportages. Daarvoor keken we eerst naar de basisbeginselen van teksten. Welke structuur kies je voor welke tekst? Vervolgens doken we – op basis van eigen teksten – de inhoud in. Zo leerden de adviseurs:
(tekst gaat verder onder foto)
Door de training kijken adviseurs anders naar hun teksten. Snel even een mail tikken? Dat kan natuurlijk nog steeds. Toch leidt gestructureerde nadenken tot meer gestructureerde teksten. Het effect daarvan is dat de expertise en adviesrol van QA Consulting nog beter naar voren komt. En klanten glashelder weten waar ze aan toe zijn.
Specs van de training